Zakaj je gibanje v vseh možnih položajih tako pomembno?🤓

Gibanje je temeljni vidik življenja. Gibanje je več kot le “vadba” in ne zahteva nujno napora, čeprav zahteva določeno količino truda, za premikanje telesnih okončin na različne načine.

Gibanje vpliva na vse, od cirkulacije, prebave, presnove do imunosti. Z gibanjem naše telo uravnava delovanje hormonov, se razstruplja in polni z življensko energijo. ⚡

Enako velja za naše živali in divje živali. Vsakodnevno gibanje spodbuja kemične spremembe v telesu in spodbuja nevronske poti, ki izzovejo zdravilno sposobnost vašega ljubljenčka in povečajo imunost.💪

Kaj je smisel gibanja in oponašanja gibanj različnih živali (opica, pes, slon, kuščar)?🤓

Res je, da so gibanja, kot sta na primer bolj poznana počep in mrtvi dvig, bolj “nadzorovana” (z vidika pozicij naših sklepov in smeri sil, s katerimi jih obremenjujemo). Pa to pomeni, da ne bi smeli izvajati drugih gibanj, kjer telo spravljamo v “čudne” položaje, ki posnemajo gibanja živali. Vsekakor ne. Živalska in taka čudna gibanja, izzovejo različne mišice v naših sklepih, da delujejo tudi izven svoje cone obdobja in se tako raztezajo pod različnimi koti, kar jih nardi še močnejše. Prav tako gredo naši sklepi skozi različne amplitude gibov, kar ob nadzorovanem čutenju segmentov telesa lahko pomeni samo napredek. Gibanje lahko reši marsikatero težavo.😁

To lahko potrdim iz svojih lastnih izkušenj. Od 1 letnika gimnazije pa vse do 2 letnika faksa (cca. 7 let), sem imel v križu hude bolečine, ki so bile včasih hujše, včasih malo manj. Spati sem moral z dodatkom 2 ali 3 blazin pod nogami, da sem sploh lahko zaspal brez bolečin. Diagnoza je bila povečana lordoza in seveda počitek (s tem se seveda nisem strinjal, saj sem bil navajen trenirati tudi 3x dnevno). No, po 7 letih smo končno ugotovili, da imam hernijo in 2 poknjena vretenca. Začel sem izvajati vaje za krepitev notranjih trebušnih mišic in trebušne stene (ena izmed glavnih je deadbug in njegove variacije), kar je stvari res izboljšalo. Ko pa sem v svoj trening vključil še naravna živalska gibanja, podobna kot so v posnetku, pa je moje stanje šlo samo še na boljše.😎

Seveda za izboljšanje stanja ni bilo krivo samo to, da sem vključil naravna gibanja. Potrebna je bila tudi optimizacija trenažnega procesa, prehrane in življenja na sploh (spanje, meditacija, regeneracija…). Je pa pomagalo pri “odprtju” predvsem mojih zategnjenih kolkov in gobljivosti hrbtenice. Hernija je seveda še vedno pristona, lahko pa delam čisto vse kar preizkusim. Težav mi ne dela niti olimpijsko dvigovanje uteži.😈

Trening prikazan na posnetku, je dober tako za začetnike, kot tudi izkušene ljudi, saj ne vsebuje grozno težkih elementov. Še vedno pa je pri takem treningu zelo pomembno čutenje in obvladovanej telesa v vseh skrajnih položajih, saj lahko le tako varno napredujemo.

Hvala za ogled 😁